Meren jumalten palvonta on peräisin Khamin rannikolta. Heidän lisäkseen Khamissa palvotaan useita muitakin jumalia. Erityisen tärkeitä khamiiteille ovat kaupunkien ja heimojen suojelusjumalat, jotka yleensä liitetään tuleen. Kukin pitää omaa suojelusjumalaansa ylijumalana ja muita kilpailijoina. Khamien mytologiassa tuli on uudistava voima, joka synnyttää maailman uudelleen sen jälkeen, kun Okarr on niellyt sen. Khamilaiset uskovat sielunvaellukseen ja polttavat vainajansa. Myös Totisen jumalan palvonta on peräisin Khamista mutta vain vähemmistö, sekin sisämaan heimoja, harjoittaa monoteismia.

ERALA on tärkeä jumalatar myös Khamin maanviljelyksestä elävälle väestölle. Hänen merkityksensä on kuitenkin vähäisempi kuin Amarnassa, koska maanviljelyksesta saa eläntonsa vain osa alueen asukkaista..

EMMAN on paimentolaisuutta harjoittaville Khamin sisämaan heimoille hyvin tärkeä jumala. Khamissa hänet kuvataan kultaiseksi häräksi. Khamilainen Emman on amarnalaista hurjempi ja väkivaltaisempi. Khamissa on myös minotaureja, joiden uskotaan olevan Emmanin poikia.

BANUBE on tärkeä jumalatar Khamin kaupungeissa. Khamiitit korostavat Banuben eroottista puolta.

TENER on palkkasoturijumala. Myytin mukaan hän oli tavallinen palkkasoturi, joka kohosi jumalten joukkoon aivan historian alussa. Hänen kulttinsa tarjoaa soturin ammattia harjoittaville miehille ja naisille hyvin käytännönläheisiä etuja: taistelussa hyödyllisiä initaatiovoimia, parannustaikuutta ja asekoulutusta. Teneriläinen etiikka ei liiaksi korosta urhoollisuutta tai yllytä väkivaltaan. Sen sijaan terve harkinta ja asetovereista huolehtiminen ovat träkeitä. Temppelit ovat pieniä ja toimivat myös värväyskeskuksina ja sairaaloina. Tener kuvataan käsipuoleksi mieheksi. Tenerin pappeja (jotka ovat veteraanisotureita) värvätään usein sotajoukkojen välskäreiksi. Tener on melko suosittu jumala myös Amarnassa.

MINAKOS on seppien jumala. Pronssin valmistamisen salaisuudet ja mineraalit ovat hänen lahjojaan. Alun perin vain Minakosin papisto tunsivat nämä salaisuudet, mutta sittemmin taidot ovat levinneet maallikkojenkin keskuuteen. Kuitenkin monet sepät yhä vieläkin palvovat Minakosta. Minakosin temppelit ovat pieniä ja aina sulattojen ja sepänliikkeiden läheisyydessä.